Bir Milyon Dolarlık Adam

image

2013 yılının Eylül ayının sonlarında önemli bir kararla karşı karşıyaydık. Her ne kadar ASM ile işlemlere başlamış olsak da, Burhan Hoca’ya sorduğumuzda, ilik naklinin Kâbe’sinin ABD Seattle’daki Fred Hutchinson olduğunu öğrenmiştik. Burhan Hoca, ABD’nin Türkiye ile farkının asıl ilik nakli sonrası bakım olduğunu, ilik nakli açısından farkın topu topu %5 olduğunu söylemişti. Yine de, içimden bir ses fark çok daha fazla olmalı diyordu. Sonuçta, Fred Hutchinson ile e-posta yoluyla temasa geçtik. Ağabeyim Emre, hastalığımla ilgili bilgileri verip yaklaşık maliyetin ne olduğunu sordu. Donör arama masrafları hariç ilik nakli Türkiye’de yaklaşık 25.000$, yurtdışında ise 100.000$ civarı diye duymuştuk. Seattle’dan gelen cevap, bu merkezde son beş senede yapılmış en düşük ve en yüksek maliyetli ilik nakillerinin aralığı olarak verilmişti:

650.000$ ilâ 1.100.000$ !!!

Maliyeti duyunca beynimden vurulmuşa döndüm ve “Ben o kadar eder miyim ki?” diye düşünmekten kendimi alamadım.

Sonra, sırf meraktan şirketin yaptırdığı sağlık poliçemin olduğu sigorta firmasını aradım. Türkiye’de sigorta şirketlerinin kaza bedellerini ödemekte gösterdikleri isteksizlik ve ödemeleri yokuşa sürmek eğilimleri malumdu. Telefonda sonunda ilgili kişiye bağlandım, ancak, net şekilde rakam vererek sorduğum soruya bir türlü cevap vermiyor, sürekli başka örnekleri sıralıyordu. Yirmi dakika kadar cebelleştikten sonra sabrım taşmıştı. Konuşmasını sert bir şekilde kestim ve sordum:

“Size tek bir soru sordum, oysa siz onun dışında her şeye cevap verdiniz. Tekrar soruyorum: ABD’de ilik naklim için yaklaşık bir milyon dolarlık masrafımı karşılayacak mısınız?”

İlgili sonunda yelkenleri suya indirdi, benden biraz zaman istedi ve telefonu kapadı. 20 dakika sonra telefonun ucunda yine o vardı.

“Evet” dedi, “Yazılı bir taahhüt veremiyoruz ama ABD’deki ilik nakli masraflarınızı karşılayabileceğimizi düşünüyoruz.”

Küçük dilimi yutmuştum.

Hiç olmayacağını düşündüğüm alternatif bir anda somut bir şekilde öne çıkmıştı. Muhtemelen bağlı olduğum grubun birkaç bin kişilik grup poliçesi dikkate alınmıştı. Belki de bu sağlık poliçeleri toplu olarak reasürörlere satıldığı için sigorta şirketi üzerinde bir risk kalmamıştı.

Sebep ne olursa olsun, küçük dilimi kaybetmiştim.

Ben, nam-ı diğer…

…Bir Milyon Dolarlık Adam!

Leave a Reply

