Merak Etme İyileşeceksin

image

Konuyu anneme açmadan önce hastalığımla ilgili durumun netleşmesini bekledim. Burhan Hoca tanıyı koyduktan ve hastanede tedaviye başlama konusunda kendisiyle mutabık kaldıktan sonra artık söyleme zamanı gelmişti.

Ancak, bu hiç de kolay olmadı.

Annem olaylara soğukkanlılıkla yaklaşan, kadere inanan ancak zorluklar karşısında var gücüyle savaşma alışkanlığı olan cesur bir kadındır. Yine de, ağabeyim Emre ile annemin evine gidip sohbete başladığımızda konuyu bir türlü oraya getiremiyordum. Sonra bir ara kalktım, yanına gidip, koltuğunun yanına çömeldim, dizlerimin üzerine tünedim. Elini tuttum. “Anacım” dedim “Sana kötü bir haberim var”.

“Hayırdır” dedi.

“Sağlığımla ilgili”.

Check-up sonrası ona bir şey söylememiştim. O ise hiç bir ciddi hastalık beklentisi olmadığı için her zaman olduğu gibi bana sadece kolestrol seviyemi sormuş, 200 üzerinde olduğunu söylediğimde “Kendine hiç dikkat etmiyorsun” diye serzenişte bulunmuştu. Bu yüzden sağlığımla ilgili bir konu olması onu oldukça şaşırtmıştı.

“Check-up’ta kötü bir hastalık çıktı”; boğazım düğümlenerek devam ettim “Lösemi”.

Gözleri kısıldı, bir an durdu, sonra tatlı tatlı yanağımı okşamaya başladı. O ana kadar kontrol etmeyi başardığım gözyaşlarım sele dönüşmüştü. Yan koltukta oturan Emre’nin ise gözlükleri buğulanmıştı.

“Löseminin çaresi var artık oğlum” dedi annem, teskin etmeye çalışan yumuşak bir sesle. “Merak etme, iyileşeceksin…”

“Yaşama şansım sadece %1, Anacım”…

…diyemedim tabi.

Karnında dokuz ay on gün zor sabrettiğim, ancak çıktıktan sonra da kötü hissettiğim zamanlarda “Geri dönebilir miyim?” diye şaka yaptığım Anam, beni doğuran, 46 yaşımda bile beni ilk günkü gibi seven Anama evlat acısı ihtimalini söyleyemedim.

Başımı kucağına koydum, o başımı okşarken sadece sessizce ağladım.

2 thoughts on “Merak Etme İyileşeceksin

Leave a Reply

