Tünelin Ucundaki Işık

time_tunnel___ii_by_suppi_lu_liuma-d64ei3y

O gece şaşırtıcı bir şekilde iyi uyudum. İnsanların şoklara karşı alışılmış inkâr/öfke/pazarlık/depresyon/kabullenme sürecine adeta sondan, kabullenerek başlamıştım.

Başvurduğumuz tüm kanalların tek isim olarak salık verdiği, Amerikan Hastanesi hematoloğu Prof. Burhan Ferhanoğlu ile randevumuz vardı o sabah. Sema ve Emre ile gözüme pek ufak gelen bir odaya girdiğimizde içim içimi yiyordu.

Konuyu özetledim, kan testlerini, genetik testleri verdim. Burhan Bey hepsini dikkatle inceledi, testleri yapan kişileri bizzat aradı, detay bilgi sordu, sonra muayene etti. Tanı bu sefer farklı idi. “Tıp kitaplarında olmayan bir şekilde” ilk lösemi KML (Kronik Myeloid Lösemi) anormal bir hızla ilerlemiş, sonra mutasyona uğramış ve başka bir lösemi türü olan ALL (Akut Lemfoblastik Lösemi)’ye dönüşmüştü. Bu iki hastalığın da birlikte tedavisi gerekiyordu. Tanıyı birkaç gün sonraki toplu konsültasyonda teyid edecek, sonra hemen tedavi başlayabilecekti. Yaklaşık bir sene süren Alman Protokolünü uygulamayı düşünüyordu, ancak ilik bulunması halinde dört aylık bir sürede hazır hale gelebileceğimi tahmin ediyordu. Burhan Bey gayet nazik ve diplomatik bir dille “zor bir vakasınız, ama ben zor vakaları severim” dedi. 

Ben ve Emre, sigortamın o hastane ile anlaşmalı olmaması sebebiyle farklı hastanelerde Burhan Bey’in hasta görüp görmediğini sorguladık. Ve Sema’dan ilk zılgıtı yedik. Anne tarafından Arnavut, baba tarafından da benim tahminim Amazon kanı taşıyan eşim bizim sigorta/hastane pazarlıklarını kaldıramadı ve yüksek sesle “bunları neden konuşuyorsunuz? Ne gerekiyorsa yapılacak, ne kaynak gerekiyorsa bulunacak!” diye kestirip atıverdi. Odadan çıktığımızda ertesi hafta için hastaneye yatmakta sözleşmiştik bile.

Finansçı olmam sebebiyle, Internetten derlediğim çeşitli aşamaların başarı olasılıklarını çarptım ve hayatta kalma ihtimalimi hesapladım. Kemoterapide hayatta kalma olasılığı %x, uygun ilik bulma olasılığı %y, ilik naklinin kritik ilk 100 gününü çıkarma olasılığı %z, vs.

Böylece Burhan Bey’in “zor vaka” olarak nitelediği durumun ne anlama geldiğini buldum.

Sonuç yüzde birdi.

Size ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Bir gün önce hiçbir şansım yokken tünelin ucunda cılız da olsa bir ışık vardı artık.

2 thoughts on “Tünelin Ucundaki Işık

Leave a Reply

